Nuffnang Ads

Saturday, April 12, 2014

POWERBANK - Kehendak or Keperluan

Assalammualaikum dan hai semua.

Hari ini aku nak share pasal powerbank. Ada yang tak tau ke ape itu POWERBANK? Powerbank ini macam charger bergerak (portable). Korang boleh cas handphone korang kat mana-mana dan tak perlu cari suis untuk charge handphone korang.

Sebelum ini, macam tak ambil port sangat pasal powerbank ni. Ayah memang ada satu. Kalau cam battery habis dalam kereta nak cas, mintak je powerbank dengan ayah. Sebab masa tu, pakai BB Curve dan Nokia E5 je. So, tak kesah sebab kalau battery BB habis, de Nokia kalau untuk call or sebagai backup. Tapi, sejak aku tukar Lenovo A850 handphone murah je, macam memerlukan pulak. Mana tak ye, bergambar laa, Instagram, Facebook, WeChat bila keluar rumah. Dalam kereta je dah berapa gambar dah ambil, belum sampai destinasi yang dituju lagi. Hehee.. Tu semua mencepatkan baterry handphone aku habis. Tengah syok-syok WeChat, tetiba kua warning bagitau battery nak habis. Kalau kua dengan ayah takpe laa, minta je ayah powerbank, pinjam. Kalau kua dengan Mr.A? Mana pulak nak ada powerbank ye. So, aku decide untuk beli powerbank. Bukan apa, battery handphone aku nie cam berpakat pulak, bila nak habis dua-dua handphone aku battery dah merah. Tak ke sakit je hati aku.. T_T.

Dulu aku rasa powerbank ni macam kehendak, tengok orang beli kita pun nak beli jugak. Macam beli baju ikut fashion.  Tapi, bila dah terjadi kat aku battery dua-dua handphone kong terasa macam keperluan pulak. Aku suggest pada mereka yang suka berfacebook, Instagram, WeChat, suka ambil gambar macam aku, perlu ada satu powerbank especially untuk time kecemasan. Selalunya, time urgent laa battery handphone habis T_T.

Lama jugak laa aku survey harga powerbank ini. Ada yang jual murah dan ada jugak jual murah. Aku takut terbeli yang tak original. Bahaya, silap-silap handphone boleh meletup time tengah cas. Hangus pulak handphone aku T_T. Aku pulak mencari powerbank yang 10,000mah keatas. Boleh laa cas 2-3 kali. 

Aku beli powerbank dengan Power Bank Malaysia Wholesale. Kena pulak macam yang aku cari. Powerbank yang aku beli dari Power Bank Malaysia Wholesale nie 15,000mah. Boleh cas dua handphone pada masa yang sama. So, grab je laa. Aku pun dah lama jugak survey powerbank yg diaorang nie jual. Feedback dari customer semua okey.

Aku beli dua, untuk Mr.A sekali sebab bulan nie birthday dia. Dia tu kan kuat main game kat handphone ye, memanjang battery handphone ye kong. Dengan adanya powerbank ni, senang sikit nak mesej tambah pulak kalau dia masuk site. Kalau battery dah kong time dia kerja especially time kat site, aku tak leh nak ber'BBM' or WeChat sebab dia takut battery habis, nanti orang nak contact dia tak dapat. Konon ye nak saving battery laa T_T. Aku harap pasni, dia tak yah risau lagi pasal battery handphone dia. So, nak bagi dia powerbank sebagai hadiah birthday dia.. hehe.  Sorry sayang, tomey awak nie gaji nya ciput, so takde duit nak beli hadiah memahal untuk awak..

Finally..
Ini Powerbank aku - gold color brand Pineng
(15,000mah)
Powerbank Pineng Brand - Silver & Gold


ORANG YANG WAJIB BELI POWERBANK
  • Orang yang selalu pergi melancong ke sana ke mari
  • Orang yang kerap menggunakan handphone untuk mengambil gambar dan mengedit gambar. Macam aku T_T. Dua aktiviti ni memang kebiasaannya memakan bateri yang sangat banyak.
  • Orang yang selalu gunakan Whatsapp, Instagram, Facebook, Wechat, Keek, Line, Viber ke whatever.
  • Orang yang selalu lupa charge telefon dan banyak pakai handphone.
  • Kaki game yang kerap bermain game apabila bosan macam Mr.A

So, kepada sesiapa nak beli or masih tercari-cari powerbank boleh laa beli dengan  Power Bank Malaysia Wholesale. Serius, puas hati. Mr.A pun tersengih je dapat powerbank dia. Dok cium-cium masa dapat.. Husband-to-be sape laa tue..T_T. Redha je la..

Model powerbank Pineng - Mr. A


Sekian untuk entry kali ini.
Terima kasih sudi baca my entry ^_^ xoxo

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Duit Poket Kita ^_^